Резолюція

З 30 вересня по 3 жовтня у Львові відбувся VIII Екуменічний соціальний тиждень, що його ініціював Інститут екуменічних студій Українського католицького університету за підтримки Національного університету «Львівська політехніка», Львівської обласної державної адміністрації, Львівської обласної та міської рад.

Усвідомлюючи свою відповідальність за долю країни, представники Церков, громадського сектору, ЗМІ, політики, науковці, освітяни та молодь обговорили виклики, які постають у сфері виховання й освіти. Звертаючи увагу назагальну складну ситуацію в країні,яка спричинена військовими діями в Луганській та Донецькій областях, окупацією Криму російськими військами, учасники форуму окреслили вектор розвитку освіти, адже від цього залежить успіх майбутніх поколінь.

Українська освіта перебуває на порозі подвійного виклику, позаяк освітні тенденції розвиваються безперервно, а вітчизняна освіта і наука за понад 20 років незалежності практично не інтегрувалася у світові процеси. Учасники 8-го ЕСТ наголосили на важливості впровадження в педагогічний процес напрацювань видатних українських педагогів позарадянського періоду для розроблення основних принципів духовного виховання, без яких неможливо формувати позитивний світогляд людини. Закликаємо учасників педагогічного процесу від дошкільних установ до ВНЗ ґрунтуватися на ЛЮБОВІ педагогів до учнів, щоб своєю ЛЮБОВЮ педагог плекав у своїх вихованців любов до Творця, до своєї країни, до родини, до самого себе.

Відчуваючи відповідальність за долю української держави та прагнучи зробити свій внесок у розвиток освітньої сфери та виховання нового покоління українців, учасники VIIІ ЕСТ звертаються до Міністерства освіти і науки України з такими рекомендаціями:

  1. висловлюємо надію на подальшу ефективну реалізацію Закону про вищу освіту;
  2. рекомендуємо сприяти університетській автономії в організаційній та фінансових сферах через модернізацію вищої школи;
  3. рекомендуємо провести поточний моніторинг і періодично переглядати навчальні програми з метою їх актуалізації та адаптації до сучасних умов навчання;
  4. вітаємо ініціативу залучення незалежних експертів до оцінювання якості освітніх послуг та розроблення програм;
  5. закликаємо сприяти та підтримувати побудову локальних систем управління якістю у ВНЗ
  6. наполегливо радимо налагодити механізм збирання достовірних даних від ВНЗ задля подальшого розроблення на їх основі відповідної стратегії розвитку;
  7. рекомендуємо сприяти здоровій конкуренції серед ВНЗ в умовах ринкових відносин;
  8. наполегливо радимо усунути передумови для виникнення корупції у ВНЗ, встановивши прозорі критерії вступу та оцінювання;
  9. вітаємо ініціативу забезпечення доступу внутрішніх переселенців до вищої освіти;
  10. рекомендуємо сприяти підвищенню стипендій для студентів, створення можливостей для працевлаштування студентів на канікулярний період та на умовах часткової зайнятості;
  11. висловлюємо надію на розвиток університетського капеланства;
  12. сподіваємось на заснування та розвиток конфесійних шкіл та ВНЗ на засадах загальнодержавних стандартів і визнаючи їхні дипломи;
  13. рекомендуємо внести екуменічний елемент у викладання релігійних дисциплін, усунути полемічні моменти та вести подання матеріалу в такий спосіб, щоб це не було образливим для жодної конфесії;
  14. наполегливо рекомендуємо впроваджувати інклюзивну освіту на всіх рівнях надання освітніх послуг (дошкільна освіта, шкільна, коледжі, вищі навчальні заклади).

Висловлюємо щиру надію на співпрацю задля загального добробуту України!

З повагою Організаційний комітет ЕСТ України