Пост-реліз
ПІД ГАСЛОМ «ВИБАЧЕННЯ-ПРОЩЕННЯ-ЛЮБОВ ЯК ШЛЯХ ЕКУМЕНІЧНОЇ ЄДНОСТІ СУСПІЛЬСТВА ТА ПОВЕРНЕННЯ ДО ОСНОВ ЄДИНОСТІ ЦЕРКВИ У ЇЇ РІЗНОМАНІТНОСТІ» 

відбувся СЕМІНАР У КИЄВІ


8 червня 2017 року відбувся семінар Українського християнського академічного товариства «Єдність християн України - новий формат»

Модератори: о. Георгій Коваленко, Відкритий Православний Університет
, Антуан Аржаковський, співдиректор Департаменту «Свобода. Суспільство.  Мир», Коледж Бернардинців.


Доповідачі:
о. д-р Іван Дацько, президент Інституту екуменічних студій УКУ
о. д-р Войчех Сурувка, директор Інституту Святого Томи Аквінського
о. Петро Балог, ОР
о. Паскаль Гольніш, директор Фундації Овре д’Орієнт, Франція
Віталій Хромець, кандидат філософських наук, голова підкомісії з богослов’я науково-методичних комісій вищої освіти Науково-методичної ради Міністерства освіти і науки України, доцент кафедри культурології, заступник директора Центру дослідження релігії НПУ ім. М.П. Драгоманова.
Сімона Мерло,
професор університету RomaTre, Італія

Михайло Черенков, док. філос. наук, проф. НПУ ім. М.Драгоманова, проф.каф. філософії УКУ, віце-президент фонду «Духовне відродження»
д-р Костянтин Сігов, директор Центру європейських гуманітарних досліджень НаУКМА
Учасники: Олександр Солдатов, п. Андрій Юра, о.Михайло Димид, о.Роман Фігас та інші

Розпочато семінар з вступного месиджу о.Георгія Коваленка. «Всяка релігія, що не загрожує іншим, має право на існування. В Україні більшість громадян визнають себе християнами. Відповіддю до сучасних трендів і створено Відкритий православний університет Святої Софії Премудрості.
Андрій Юраш наголосив, що на відміну від тенденцій у прогресивних країнах, у нас в останній час знизився рівень довіри суспільства до релігії та Церкви приблизно на 10%. Тому потрібний діалог, базований на довірі.


Архиєпископ Клаудіо Гуджеротті звернув увагу на різні можливості трактування всякого терміну та словесного значення. Висновок – потрібно ознайомлювати суспільство із вживаними термінами у тому значенні, котрі маємо на увазі, а не стереотипними. Часто суспільно негативними та затаврованими. Важливим для України є правильне і чітке формулювання термінів (включаючи служіння, солідарність, гідність) з базою позитивного християнського сенсу.
Монс. Паскаль Гольніш розповів, що в історії Франції Церква була відділена від держави і лише з часом ці відносини врегулювалися на взаємоконструктивних правилах та законах. Відбувається постійний діалог, що може розв’язувати нові проблеми.


Отець доктор Іван Дацько виділив два типи християн: «за» і «проти» екуменізму. Бажання – то головна передумова. За словами отця, Андрей Шептицький та Любомир Гузар також притримуються такої позиції щодо екуменізму: «Хто хоче, той знайде засоби, а хто не хоче - причину». Потрібно встановлювати чіткі терміни та умови кроків послідовних, що і виявить справжню позицію кожного. Також наголосив на пошану ідентичності кожного, взаємного примирення та необхідності позбутися страху.Сімона Мерло наголосила на «екуменізмі милосердя». «Свідчення мучеників, котрим не залежало на конфесійності і на критеріях – віддавали за ближніх життя. Михайло Черенков виділив важливу проблему екуменізму православ’я, його сумісність з плюралізмом. Також розкол сучасного суспільства України не по національності, але в християнстві. Роз’єднаним Церквам нічого сказати розєднаному світові», - пояснив Черенков.


Отець Войцех Сурувка вказав на необхідність вживання 4-ох факторів, що є складовими єдності: любов, апостольське служіння, традиція, свобода. Віталій Хромець наголосив на необхідності різності в богословській освіті. Крім конфесійних повинні існувати міжконфесійні та неконфесійні богословські навчальні заклади освіти.


Отець Петро Балог говорив про єдність, яка є від сотворення світу як необхідність буття і вона таки є, хоч і поділені, так як святою Церква є, хоч і грішить. Є одна основа – з цього походить єдність і вселенськість. Проблемою є те, що даними поняттями часто «привласнюють» та маніпулюють.